خدمات شهري به منظور جوان سازی فضای سبز شهرحسن آباد انجام شد؛ 1402/10/17

ادامه هرس زمستانه بیش از 40هزاراصله درخت ودرختچه درمعابرومیادبن وبوستان های شهر

ادامه هرس زمستانه بیش از 40هزاراصله درخت ودرختچه درمعابرومیادبن وبوستان های شهر

مسئول فضای سبز شهری شهرداری از ادامه هرس زمستانه درختان به منظور جوان سازی فضای سبز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهرحسن آباد،مصطفی طاهری اظهار داشت: ادامه هرس زمستانه بیش از 40هزاراصله درخت ودرختچه درمعابرومیادبن وبوستان های شهربا رعایت نکات فنی هرس درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه هر سال در آغاز فصل زمستان عملیات هرس و سایر اقدامات در حوزه فضای سبز در سطح شهر انجام می شود، افزود: حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز شهری یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبزشهرداری است که به تاکیدات شهردارحسن آباددرکنارفعالیت های دیگر این حوزه انجام می شود.

مسئول فضای سبزشهرداری در ادامه گفت: هرس درختان در راستای جوان سازی، افزایش عمر درخت، ایجاد فرم مناسب و دلخواه، کنترل رشد بیش از حد شاخه، کنترل آفات و بیماری‌ها با مقاوم کردن درخت در برابر عوامل محیطی نظیر باد و برف و بهبود منظر شهری انجام می شود.

طاهری از شهروندان خواست: از هرس درختان فضاهای بیرونی منازل خود خودداری کرده و در صورت لزوم درخواست خود را از طریق سامانه ۱۳۷ به واحد فضای سبز اعلام کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان مربوطه و در صورت لزوم اقدام لازم انجام شود.

وی درادامه افزود: درکنارهرس درختان اقدامات دیگری که با آغازفصل سرما درحوزه فضای سبز شهرقابل اجرااست از قبیل جمع‌آوری خاک مازاد باغچه‌ها، پاکسازی، تقویت درختان با کود ، کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه‌های معابر و جنگل‌کاری‌های سطح شهرکاشت انواع گل های فصلی و...نیز درحال انجام است

  • hassanabadcity.ir/fastnews/9797
کلیه حقوق این وبگاه متعلق به شهرداری شهر حسن آباد می باشد- آخرین بروزرسانی سایت : 16:31 1403/2/8